future thoughts

Så här på kvällskvisten börjar jag alltid att fundera en massa, just nu handlar tankarna om nästa höst. Jag vet nästan säkert att jag inte kommer komma in på logoped-utbildningen. OM jag har riktigt tur får jag en bra reservplats. Vad vill jag annars bli, om jag inte blir logoped? Det är så sjukt påfrestande. Ska jag sluta kämpa för det jag vill? Det är inte så jag är uppfostrad. Men det är kanske bättre att ge upp nu och slippa bryta ihop i höst igen?
-
Jag vet vad jag tycker om och vad jag vill göra. Men jag vet inte vilket yrke som passar in på det. Lärare är något som alltid finns med mig, men är det verkligen det jag vill? Eller väljer jag bara det för att slippa fundera mer? Det som är nackdelarna med att vara lärare är allt jobb hemma. Man är väl aldrig ledig när man är lärare? Rätta läxor och prov, komma på nya uppgifter.. skulle jag palla det?
-
ojo.. mitt stackars lilla huvud. I "värsta" fall får jag läsa en riktigt bred utbildning som berör många områden.
Jag är, och var även förra året, sugen på att läsa ett basår med matte och naturvetenskap. men vi får se.
Har ju i alla fall lite tid att tänka!
-
Nu har jag fått tömma huvudet lite, skööönt!
Kanske lyckas somna!
natti mina fina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0