a story (uttalas: ey storey)

Nu vet inte jag om det är många som har sett, eller hört, eller tänkt på detta.
Men! Jag tänkte på detta när jag laddade upp min nya profilbild på fb. Det är så att jag har vad som ser ut som en missfärgning på min vänstra framtand. Det är inte en missfärgning! Det är en lagning.
Ni förstår,
När jag var liten, typ 2 år? Så ramlade jag och slog i mina små söta mjölktänder. Jag var tvungen att sluta med napp. (Så mycket jag vet om den händelsen)
När jag blev större (8 år?) så började jag tappa mina mjölktänder. När min nuvarande vänstra framtand växte ut så var det en ENORM(med chans för överdriv) gul fläck på min tand. Jag kommer ihåg att en av killarna i min klass sa något dumt till mig någon gång. (Typ äckel-tand. Det gjorde mig ledsen.)
-
Grejen är så. Att när jag ramlade som liten tvååring, så skadades min ej fullt utvecklade framtand. Så när den väl växte ut så fanns det ingen emalj på tanden.
-
Jag tror att jag fick ha den där fläcken ett tag innan tandläkaren bestämde sig för att täcka den med fejk-emalj. När han var klar så var det gula fläcken borta! Men min lycka var kortvarig, för nu hade jag en ENORM(med chans för överdriv) vit LYSANDE fläck där istället.
Jag fick lite panik, men tandläkaren försäkrade mig om att den efter ett tag skulle få samma färg som mina resterande tänder. Phieeuf! tänkte jag då.
Så nu, 11 år senare, väntar jag fortfarande!
Snälla Herr Tandläkare, är det du eller jag som är färgbilnd?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0