maaj gaad!

Sitter vid midnatt och kollar gamla bilder,
då menar jag gamla bilder, sisådär 5 år gamla.
Jag har alltid, och då menar jag alltid! (Enligt mig själv) Varit tjock. knubbig. mullig. wtevva.
Och så hittar jag denna bild. Vart fan är det vettigt att som 15 åring tycker man är tjock på denna bild?
Kolla in mina taniga axlar(!!)
Och mina ben! Herre gud!  gimmie back!
.
Önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och säga åt mitt 15 åriga jag att jag INTE är tjock, att jag DUGER och ska sluta lyssna på alla idioter som säger något annat. Jag hade alltså grymt dåligt självförtroende och sög åt mig minsta pik eller kommentar som en svamp på den tiden.
Jag skulle också säga, sluta jämför dig med andra! Smalast är inte alltid vackrast, sluta fokusera på det du inte har och var glad att du är frisk och hälsosam.
och så skulle jag tillägga,
- blanda inte rödvin med cola. använda bh:ar i rätt storlek. sluta inte på fotbollen. köp gamecuben. spara ut håret. ta vara på sista tiden med Izor. superhjältar är coola. använd inte vit kajal. klipp inte upp håret. björn borg trosor är inte sköna. åk på språkresan. sisters before misters.  osv.osv.osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0